_MG_4081.jpg

FÆLLESSKABER

VIL DU MED I ET FÆLLESSKAB?

De mindre fællesskaber i Aarhus Valgmenighed er til for, at vi sammen kan skabe relationer og netværk i kirken, og samtidig have mennesker vi kan dele og udvikle vores trosliv med. Vi mødes i det vi kalder klynger og smågrupper.

Smågrupper:

De helt små fællesskaber i ÅVM opstår oftest i de indbyrdes relationer i kirken, og kan se meget forskellige ud i hvor tit man mødes, og hvad fokus er for at mødes. Ofte fylder fællesskab meget, og det at kunne dele liv, og trosliv, med de samme personer over en længere periode.

Klynger:

I en klynge har du mulighed for at deltage i et overskueligt fællesskab på ca. 10-30 personer, som ønsker at vokse i deres relation til Gud og ønsker at velsigne vores by.

Klyngerne er åbne fællesskaber, med en konkret vision for, hvad de ønsker at mødes om og række ud efter.

Man mødes typisk i klyngerne 1-4 gange om måneden, alt efter hvilken klynge man er med i. Nogle gange mødes man alle sammen, og andre gange i mindre grupper i klyngen.

Du kan læse nærmere om de enkelte fællesskaber nedenfor

margriet van beest_edited.jpg

Margriet van Beest

er koordinator for fællesskaber.

Kontakt os omkring fællesskaber her.

Klynger
SALT_edited.jpg

KLYNGER

Klyngerne i Aarhus Valgmenighed er til for, at vi sammen kan leve tydeligt og frimodigt som disciple af Jesus. Her har du mulighed for at deltage i et overskueligt fællesskab på ca. 15-40 personer, som ønsker at vokse i deres relation til Gud og ønsker at velsigne vores by.

Image by Mike Erskine

SMÅGRUPPER

Smågruppen er et kristent hverdagsfællesskab, og en vigtig måde at være kirke sammen på i ÅVM. Den ugentlige gudstjeneste er et ankerpunkt og hverdagsfællesskabet med andre troende er et andet. Gudstjenesteliv uden hverdagsfællesskab efterlader os isolerede, og derfor opfordrer vi alle troende til at være en del af et fællesskab.

Smågrupper
International team.jpg

INTERNATIONAL COMMUNITY

We know that the Danish language can be difficult, and it's important to us that you have a community in this city where you feel at home. We seek to fulfill this with our smaller community nights, where all events are held in English.

International Community
upside%20billede%20med%20logo_edited.jpg

UPSIDE

UpSide er Aarhus Valgmenigheds månedlige aften-event for alle unge og studerende i byen. Det er et rum for lovsang og tilbedelse – et mødested med Gud – et fællesskab med hinanden.

UpSide
Image by Etienne Boulanger

MENTORSKAB

Mentorkorpset i ÅVM er et register af voksne medlemmer af menigheden som frivilligt og gratis stiller sig til rådighed for et samtaleforløb over minimum ½ år. Vi er stolte over at råde over så mange frivillige, der ønsker at invitere andre tæt på og vandre med dem i deres liv og tro.

Tilbuddet er for alle uanset medlemskab, tilknytning eller ej, alder eller køn.

Mentorskab
Bønnefællesskaber
Image by Rosie Sun

BØNNEFÆLLESSKABER & INSPIRATION

I ÅVM har vi fællesskaber dedikeret til bøn og det profetiske. Læs mere om dem her.

Jeg ønsker at blive kontaktet:

Tak for din besked