TEKNIKOMRÅDET

Andreas Bevan

Teknikområdet

Af Andreas Bevan

Hver eneste søndag er der mindst fire forskellige frivillige, som bemander en teknisk post i kirken, herunder lyd i kirkens sal, skærmen i salen, online lyd og streaming. Vi er godt vant, og niveauet i kirken er højt. Det kan man godt glemme, så næste gang du ser én, der arbejder med teknikken, så giv dem en high-five og et 'godt gået'! Mange frivillige lægger mange timer i kirken for at sikre, at tekniske problemer bliver løst, og de bruger ofte aftener og fritid på at optimere vores systemer. Vores gudstjenester og arrangementer i ÅVM kunne slet ikke fungere uden denne kæmpe indsats. Kæmpe tak til alle frivillige på teknikområdet!

En af de store forandringer på teknikområdet i år er samarbejdet mellem mig selv og Jonatan Rabjerg. Jeg har altid haft ansvaret for koordinering af hele teknikområdet, og i år har Jonatan trådt til som frivillig teknikkoordinator. Dette er en opgave, som tidligere har krævet meget energi, så det er rigtig dejligt at få tid til andre opgaver. Det har blandt andet givet mere tid til at fokusere på bedre oplæring og udrustning af teknikere.

Der er nogle gange langt fra drøm til virkelighed på teknikområdet, da forbedringer kan koste mange penge, men som jeg ofte siger til folk, 'vi arbejder på sagen'. Vi drømmer blandt andet om at få bedre lyd i caféen ved at skifte det gamle system ud med højtalere, der kan fordele lyden jævnt i hele rummet, samt gøre det nemmere for brugere at styre lyden. Vi drømmer også om at forbedre lyden i kirkesalen ved blandt andet at få bedre akustikregulering og finindstille fronthøjtalerne i rummet. Vi er i dialog med et lydfirma, og jeg håber, at vi kan starte en proces i 2024.

Hvis du har læst så langt og synes, at teknikområdet lyder spændende, så skriv til mig på andreasbevan@valgmenighed.dk, så finder jeg en god opgave til dig!