Internationals

Keld Dahlmann

Vi arbejder for:

• at være kirke for - og sammen med - internationals i Aarhus.

• at gøre menigheden mere “friendly” og gæstfri overfor udlændinge, der kommer til og bor i vores by.

Vi er pt. 22 personer med tilknytning til vores “Community”. Vi tilbyder:

• “Homegroup” mødes hver anden onsdag.

• Oversættelse tilbydes ved alle 12.30 gudstjenester og fællesgudstjenester.

• Events: påskefrokost, barbecue, carolservice og fredagsbar/cykelreparation.

• Dåb, vielse og begravelse på engelsk.

Vores bedste historier det seneste år

• Menigheden er blevet bedre til at tage godt imod nye!

• Fællesgudstjeneste i oktober med mange internationale deltagere og dåb.

• Fredagsbar og cykelværksted hvor teamet fixede mere end 30 cykler og mange internationals dukkede op.

Vores udfordring - vores drøm

Vi har i år taget afsked med 10 internationals. Der er både en velsignelse og en pris ved at vandre med mennesker et stykke vej og så sende dem videre i livet.

Flere målinger viser at Danmark scorer lavt på evnen til at integrere udlændinge. Vores drøm er, at Aarhus bliver kendt som en by, hvor den tendens vendes - ja, at vi bliver kendt for åbenhed og gæstfrihed i mødet med nye borgere. Det håber vi, at ÅVM kan spille en vigtig rolle i!

Vidnesbyrd

“Dear Church and family in Christ. My name is Carl . l am from South Africa. I have lived here in Aarhus for about 4 years now with my wife Vera, who is from here and our daughter Rosa, who is 4 and a half. Life for us here is not easy due to Denmarks immigration laws. So l am so grateful to the international ministry here at ÅVM. It's a huge blessing to feel part of a community and l really enjoy the worhsip services. Noahs ark is my daughters favorite weekend activitiy. We thank you all. Blessings” - Carl Davis

“Hey, my name is Tom and I come from England. I moved to Aarhus 2 and a half years ago to experience the danish life with my partner (who’s a Dane). I work in warehouse logistics for a company called Eventyrsport. I first found out about ÅVM by just googling ‘international services in Aarhus’ and ÅVM wasn’t too far away. I messaged Keld and he just told me to come along. I’ve always felt at home and welcomed at ÅVM. The church is similar to what I’m used to in England” - Tom Hacking