Vores vision omkring den globale mission i ÅVM er, at vores globale engagement skal være gennemsyret af tanken om ”integreret mission”, hvor vi møder hele mennesket. Dette indebærer en balance mellem forkyndelse af evangeliet, missional lederudvikling, uddannelse, sundhed og civilsamfundsudvikling. De missionsprojekter vi involverer os i bør derfor indeholde flere aspekter fra den integrerede mission. Enten individuelt i projektet, eller i vores missionsportefølje

Helt konkret har vi valgt at indgå partnerskaber med 4 organisationer, som vi årligt støtter økonomisk og arbejder på at udvikle samarbejdet med, samtidig med at vi støtter udsendte missionærer fra ÅVM. Økonomien rejser vi hovedsageligt gennem kollekter på vores gudstjenester. I 2020 lykkedes det os at rejse over kr. 350.000 til den globale mission

I nedenstående kan du læse mere om de 4 projekter, samt vores udsendte.

GLOBAL MISSION

PARTNERSKABSPROJEKTER

CASA IOANA –

ET BØRNEHJEM MED ET HJERTERUM

Casa Ioana er et kristent børnehjem i Rumænien. Modsat andre børnehjem i denne del af Europa, møder børnene her omsorg og kram, ligesom de også får redskaber til at bringe livet på ret køl. De lærer om Jesus, hvordan man beder og forstanderparret, Cristi og Alina, giver børnene stærke voksenroller at knytte sig til og åndelige forældre at se op til.

Børnehjemmet får ingen støtte fra den rumænske stat, men lever udelukkende på frivillige donationer. Udover børnehjemmet yder Cristi og Alina også hjælp til områdets fattige familier, så meget som det lader sig gøre økonomisk og ressourcemæssigt.

Læse mere om projektet her:

Ønsker du at blive engageret mere i projektet, så kontakt Keld Braüner, som er projektleder på keldbrauner@gmail.com.

Ioana_edited.jpg
B%C3%B8rnehjemmet_edited.jpg
michelle-tolentino-1.jpg
Billeder.jpg

MADE IN HOPE - MANILLA

Organisationen MadeInHope med Michelle Talention i spidsen, arbejder for at hjælpe kvinder ud af trafficking, som i dag regnes for den andenstørste kriminelle industri i verden, kun overgået af narkohandel. Når kvinderne er hjulpet ud, arbejder MadeInHope for at give kvinderne og deres børn nye muligheder i livet ved at give uddannelse og kompetencer, der på sigt kan føre til arbejde og selvforsørgelse. Samtidig begynder de en helbredende proces gennem rådgivning, forbøn og mentorskaber, der skal hjælpe dem sikkert videre.

Casa Ioana
Made in hope
Open Doors

OPEN DOORS

Open Doors er en missionsorganisation, som støtter forfulgte kristne i lande, hvor der foregår en systematisk forfølgelse af kristne minoriteter. Kristne forfølgelser har mange ansigter og sker i form af både kulturelt pres, social isolation, vold og i værste fald drab. Open Doors samler støtte til de forfulgte og holder øje med, hvordan forfølgelsessituationen udvikler sig rundt omkring i verden. De bygger bro mellem den forfulgte kirke og dig, hvorigennem du kan være med til at gøre en mærkbar forskel for kristne familier, som lever under stort pres.

Egypt_2016_0050102178_1000x1000.jpg
rwanda2_221.jpg

CHRISTIAN MERCY MINISTRIES I RWANDA

CMM er et projekt i det østlige Rwanda, hvor der ikke tidligere har været større missionsarbejde, mens kun få NGO’er arbejder i området. Organisationens arbejde spænder bredt, da de arbejder med uddannelse, mikrofinansgrupper, sundhed, kirkeetablering- og udvikling samt lederskabsudvikling.

Rwanda er et af de fattigste lande i Afrika, som i 1991 oplevede et forfærdeligt folkemord. Landet er i dag i en udviklingsproces, og denne proces er CMM med til at skubbe i den rigtige retning. Projektets stifter, Jackiline Hansen, er oprindeligt selv fra Rwanda, men bor nu i Vejle, hvor hun arbejder som præst og er tilknyttet KIT (Kirkernes Integrationstjeneste).

CCM
Udsente fra ÅVM

UDSENDTE FRA ÅVM

CHRISTIAN VESTERGAARD

Christian har gennem mange år været udsendt til Bangladesh, hvor han arbejder for Lamb (http://www.lambproject.org/) med fokus på sundhed og uddannelse

Christian Vestergaard.jpg

ISABELLE VÆGGEMOSE

Isabelle er udsendt til Jordan. Mere information følger.

Isabelle.jpg
Kasper.jpg

KASPER BREINDAHL

Kasper er udsendt til Cypern, hvor han arbejder på Sat7 (https://sat7.org/), der er en kristen Tv-station med den vision at se en voksende kirke i Mellemøsten og Nordafrika. Sat7 sender kristne programmer til hele området. Kasper arbejder med at producere programmerne.

KRISTIN WESTH

Kristin studerer field linguistics på Trinity Western University i Canada, som forberedelse til, at hun skal udsendes til et land i Vestafrika. Her skal hun i samarbejde med Wycliffe Danmark arbejde med sprogudvikling og bibeloversættelse.

image_6483441.JPG