Stud.Theol netværket

Keld Dahlmann

Stud. Theol. netværk

Der er ca. 20 teologistuderende i menigheden, hvoraf mange er igang med bacheloruddannelsen. Vi har en Facebook-gruppe og inviterer til stud.theol-konvent et par gange pr. semester.

• Fire studerende har pt. praktikforløb med en af kirkens præster.

• Flere er engageret frivilligt på forskellige tjenesteområder.

SCMT

Dansk Oase er med i StudieCenter for Menighedsbaseret Teologi (www.scmt.dk) Vores tidligere præst, Anders Michael Hansen, er formand for bestyrelsen. SCMT driver blandt andet læringsnetværk for teologistuderende i Aarhus, København, Aalborg og Kolding. ÅVM bidrager til forløbet i Aarhus, hvor de teologistuderende mødes ca. en gang om måneden og samtidig er i præstepraktik og tjener i menigheden.

Vores bedste historier det seneste år

• At ÅVM tiltrækker mange teologistuderende, som ønsker at tjene og lære imens de er i menigheden.

• Studiedag i ÅVM om ’Mission i Kompleks Virkelighed’ med deltagelse af præster og teologistuderende fra hele landet.

Vores udfordring - vores drøm

Det er vigtigt for både menigheden og oasebevægelsen, at teologistuderende trives og udvikler sig på en måde, hvor de udrustes til deres kald og tjeneste og får erfaringer med luthersk, karismatisk og missional DNA under studietiden. Det er både et privilegium og et ansvar for ÅVM, at vi er placeret et sted i landet, hvor vi må bidrage til dette.

"Mit navn er David. Jeg er 23 år gammel og bor i Brabrand sammen med en god kammerat. Ellers går en del af min tid med at studere teologi og arbejde som assistent for Jane i børnekirken. Jeg er begejstret for SCMT af flere grunde. Jeg synes det er et hyggeligt fællesskab og godt rum for spørgsmål og refleksion. Det hjælper mig med at koble teori med praksis i teologien. Og så er undervisningen både relevant, spændende og formende."

”Jeg hedder Silas og studerer teologi på 4. år på Menighedsfakultetet. Jeg har været i ÅVM siden jeg flyttede til byen, og som teologistuderende nyder jeg godt af de mange muligheder der er for at engagere sig i kirkens forskellige aktiviteter. I den forbindelse er jeg også meget glad for at være en del af SCMT-netværket, hvor unge teologistuderende mødes og taler om hvordan den teori vi bliver undervist i på studiet, kan omsættes til praksis i kirkerne. Helt konkret betyder det, at jeg i ÅVM har Keld tilknyttet som mentor, og kan vende de forskellige erfaringer jeg gør mig med ham.”