Byens Lykke

ons. 07. dec.

Byens Lykke

Oplæg v. Jesper Oehlenschlæger, Udviklingsdirektør i Samfonden, forfatter og foredragsholder, på baggrund af udgivelse af bogen "Byens lykke".

Man kan ikke længere tilmelde sig
Se andre begivenheder

07. dec. 2022, 19.30

Aarhus Valgmenighed, Mjølnersvej 6, 8230 Aarhus, Danmark

Hvad sker der, når kirken søger samfundets bedste? Og hvad sker der, når den ikke gør det?

Kristendommen i et postmoderne samfund i vesten er i fare for at blive reduceret til en privat lykkereligion og kirken til afdelingen for de særlige religiøse anliggender. Men hvordan undgår kirkelige fællesskaber at danne enten parallelsamfund eller lade sig opsluge eller assimilere af det opgivende samfund?

”Byens lykke er en inspirerende bog om kirkens rolle i samfundet, som på en charmerende måde provokerer læseren til at genoverveje sin forståelse af kristendom. Bogen giver en bibelsk funderet, gennemreflekteret og samtidig let tilgængelig indføring i ”offentlighedsteologi”, der med stort udbytte kan læses af både lægfolk og teologer”.

Mogens S. Mogensen. Ph.d., konsulent og ekstern lektor.

På aftenen vil Jesper give et oplæg med udgangspunkt i sin bog med efter følgende samtale og debat

• Byens Lykke

Salg slut