Lederkickstart

tirs. 15. mar.

Lederkickstart

Lederkickstart er ÅVM’s træning i grundlæggende ledelse, og for dig der: Er nysgerrig på ledelse - Gerne vil lære at lede - Har en lederrolle i et fællesskab eller team. Der er aftensmad inkluderet i kurset.

Man kan ikke længere tilmelde sig
Se andre begivenheder

15. mar. 2022, 18.30 – 21.30

Aarhus Valgmenighed, Mjølnersvej 6, 8230 Aarhus, Danmark

Lederkickstarten er ikke en fuld lederuddannelse, men ses som en intro, hvor de vigtigste forståelser og kompetencer kommer på plads. Du vil opleve at indholdet både vil være relevant for ledelse i ÅVM og kirke generelt, men også udenfor kirken på jobbet eller i andre organisationer. At være leder, kræver ikke, at du er en helt bestemt type, men er en opgave, som man med de rigtigt værktøjer, kan blive rigtig god til. Derfor er du mere end velkommen på Lederkickstart, også selvom du ikke ser dig som den klassiske leder. Det er der, de fleste af os begynder. Som en tidligere deltager skriver:

”Lederkickstart, var en god påmindelse om, at ledelse ikke kun forgår i top-bestyrelser med særligt udvalgte supermennesker, men at det er noget som sker på daglig basis i alle former for fællesskaber. Det handler om at tage ansvar, vise vejen, og påvirke kulturer med de evner og interesser man er blevet givet.”

Lederkickstart består af 4 moduler:

Modul 1: Intro til ledelse Modul 2: Basis lederværktøjer Modul 3: Ledelse af fællesskaber  Modul 4: Åndelig ledelse

Derudover vil der mellem modulerne, blive tilsendt en video, der sætter fokus på indersiden af lederen, og det personlige discipelskab. Den taler vi sammen om på den efterfølgende samling

Indhold på en aften Hver aften følger et fast mønster, der sikrer balance i input, vidensdeling, refleksion og opfølgning:  Du får en fast gruppe med 2 ledere, som du følges med gennem forløbet

• Opstart med fællesspisning i procesgrupper Opsamling på læring fra video
  • 1. undervisning
  • Læringsopsamling og videndeling i procesgrupper