AAVMplus

_MG_4294.jpg

Præsentation

Et fællesskab primært for aldersgruppen 50+ med foredrag / undervisning / oplæg med samtale, fællessang, samvær og fællesspisning. Det overordnede formål er at skabe et fællesskab for den modne gruppe i ÅVM med sammenhængskraft, følgeskab og inspiration til livet generelt og med Gud.

Indholdsmæssigt spænder det over bibelske temaer og tematiske og livsnære emner i livet, familien og samfundet set i lyset af et kristent livs- og menneskesyn. Fællessang og bøn vil være en naturlig del af mødeaften.
Vi ønsker at danne ramme om et fællesskab, hvor vi vedblivende udfordres og lærer nyt, får viden og mærker forundringens vingesus i taknemmelighed til Gud som skaber. Vi vil både gøre brug af ressourcer, vi allerede har blandt gruppens egne folk og få input udefra.

Målgruppen er den modne aldersgruppe. Mange af os har brug for en større berøringsflade med jævnaldrende i kirken. Styregruppen er første generation af sølvbryllupsalderen og First Movers i ÅVM. Alle er velkomne.

Samtidig vil fællesskabet være et ressourcecenter, der har potentiale til at kunne åbne for yderligere tiltag som Bazar eller hjælpeforanstaltninger til andre tiltag eller arrangementer. Vi vil gerne række ud, hjælpe og facilitere aktiviteter i kirken.

Der serveres kaffe & te, kage & frugt på mødeaftener. Ved nogle arrangementer arrangerer vi fællesspisning.

Vi mødes 6-8 gange årligt torsdage 19.30-21.30.
Sted: Aarhus Valgmenighed, Mjølnersvej 6, 8230 Åbyhøj.

Efterårsprogram 2024

26.09 Med Gud på arbejde som politiker
Tove Videbæk, pensioneret politiker og medlem af Folketinget og senere Europaparlamentet
Tove vil fortælle om sit liv med Gud på arbejde indenfor politik, hvordan hun har fået lov at medvirke til en kristen indflydelse på politik og samfund.

31.10 Gamle sten og levende tekster
Morten Hørning, Ph.D. Dr. Theol. Professor

For kirken er Bibelen en hellig bog. Men samtidig er det også en historisk bog, der foregår i en verden og tid langt fra vores. Denne fascinerende verden hjælper arkæologien med at bringe til live igen, så vi bedre forstår, hvordan det var at være jøde, samaritaner, kvinde, mand, præst og mere til. I dette foredrag vil vi tage et kig på nogle af de sten og skår arkæologien har gravet frem til os, der hjælper os til gøre Bibelens tekster levende og nærværende.

21.11 Tema: Tro og Helbred
Niels Christian Hvidt, Dr. Theol. Professor

Niels Christian Hvidt fortæller sin historie og beretter om sin forskning i eksistentiel og åndelig omsorg. Hans primære forskningsinteresse er de eksistentielle og religiøse ressourcer, der ofte har betydning i livs- og krisemestring.

Entré 120 kr.

Møderne er fra kl. 19.30 – 21.30, med mindre der foreligger andet program
Pris: 20 kr. pr. aften med mindre programmet angiver en særlig pris.
Læs mere om AAVMPLUS og programmet på åvm.dk/klynger-1/aavmplus

Kontaktinfo: