_MG_7324.jpg

Områdeleder:

Jane Baumgartner-Nielsen

Børnekirken på hverdage

Børnekirken er ikke kun kirke om søndagen men er også tilstede i hverdagen.

Så snart foreningslivet fik mulighed for at åbne op for at samles fysisk i foråret efter nedlukning, gik vi i gang igen! I første omgang til nogle – lidt kolde – udendørs samlinger omkring bålfadene i kirkens gårdmiljø til nu at være helt tilbage i den ”normale” gænge med klubaften ca hver anden uge for Frisbee-børnene 4-6 klasse, for Teens 7-10 klasse og for UngVM 16+ år.

Her følger et særligt blik ind i vores teenklub af Silas Østergaard Lauridsen:

I teenklubben mødes vi ledere med teenagerne ca. hver anden onsdag, hvor vi har vægt på fællesskab og hygge, og hvor vi også bruger tid på at lære Gud bedre at kende og hjælper hinanden ind i en bedre relation med ham.

Teenagerne kommer fra forskellige områder i og omkring byen, og går i 7-10. klasse. Der har været mellem 5-15 teenagere til aftenerne, og især efter sommerferien har det været god opbakning, og der er kommet mange nye til.

Covid-19 satte selvfølgelig sit præg på foråret, hvor vi prøvede at mødes udenfor med god mulighed for sikker afstand osv. Og selvom det fungerede, er vi helt vildt glade for igen at kunne mødes indenfor og bruge kirkens lokaler. Teenagerne tager i stor grad medejerskab over klubben, og vi prøver at inddrage dem i udformningen af programmet og aftenerne.

Når vi mødes i teenklubben er det vigtigt for os, at vi laver noget sjovt og hygger os, og at vi bruger tid med Gud. Vi vil gerne inspirere teenagerne i at vandre med Jesus og lærer dem hvordan man indgår i et sundt fællesskab.

Aktiviteter vi har lavet i teenklubben har bl.a. været bytteræs, lagkageløb, afterparty med konfirmanderne og en tur ud og klatrer i Boulders. Derudover har vi ca. hver 3. gang fokus-aften, hvor vi fokusere på Gud og at bruge tid med ham. Her har vi bl.a. læst i Bibelen sammen, bedt for hinanden og hørt et oplæg om at høre Guds stemme.

Vi oplever, at klubaftenerne giver stor værdi i forhold til at skabe plads til relationer og for selvstændige skridt udi tro og i livet. Vi oplever, at teens og unge tager lederansvar og vokser ind i menighedens liv med en klar erfaring af at kunne bidrage.