Andreas square.jpg

TEKNIKOMRÅDET

Områdeleder:

Andreas Bevan

Hvis der er et område i kirken der har været under udvikling og pres det sidste år, er det lyd- og AV-området. Under Corona har teknikområdet budt velkommen til mange nye frivillige og blevet fordoblet i antallet opgaver.

Hver måned er der omkring 25 frivillige som sørger for lyd i kirkesalen, lyd online, samt streaming og billede på skærmen. Disse tjenester er helt essentielle for at vi kan holde gudstjenester. Jeg vil gerne sige tusind tak til alle som har ydet en indsats på teknikområdet i år! I 2022 håber jeg at vi vil kunne udruste endnu flere nye til at klare de tekniske opgaver vi har i kirken.

I starten af 2021 sagde vores tekniske ansvarlig Keld Kristensen til mig, “i 2020 fik vi godt streaming anlæg, i år skal vi har et god lysanlæg!”. Kort tid efter blev vi bevilget 109.000kr fra Salling Fonden til nyt lys og projekter i kirkesalen - noget vi allerede har været utrolig glade for. Tusind tak til Keld K. og alle andre som gjorde dette muligt.

Selvom vi har været godt i gang med fysiske gudstjenester de sidste mange måneder, er der stadig omkring 50 enheder der følger vores online gudstjenester hver eneste søndag. Vi ved ikke hvor mange der ser med på de enkelte enheder, men vi kan med sikkerhed sige, at vi har en stor online, såvel som fysisk menighed.

Jeg er utrolig stolt af vores mange frivillige som gør det muligt for os at holde kirke. Tak til alle jer, som har bidraget på den ene eller anden måde i løbet af det sidste års tid!

Hvis du har læst så langt, og synes at teknikområdet lyder spændende, så skriv til mig på andreasbevan@valgmenighed.dk, så finder vi en god opgave til dig!

_MG_4195.jpg