image002.jpg
Silas.jpg

UPSIDE

Silas Lauridsen

UpSide er Aarhus Valgmenigheds månedlige event for alle unge i byen. De tre kerneværdier for aftenerne er: Mødested – Lovsang – Fællesskab og det er hvad vi inviterer til. Hver måned er der en aften med fokus på at møde Gud, lovsynge og prise ham, og nyde fællesskabet med andre unge på tværs af netværk.

VI begyndte med UpSide aftener i 2020 med en pause januar-maj 2021 grunden covid-19-nedlukningen.

Men nu er UpSide startet op igen og det har været en fest at mødes månedligt med unge og studerende fra Aarhus i lovsang, tilbedelse og fællesskab.  Der har været mellem 75-130 unge til aftnerne og det har primært været unge fra 18-30-årige, som også er målgruppen.

Mange af deltagerne har ÅVM som kirke, og begivenheden er i høj grad blevet mange unges mødested. Derudover er det blevet et entry point for nye i byen og folk som ikke har valgt en fast kirke at komme i. Der dukker også mange op fra andre kirker og fællesskaber i byen, og vores oplevelse er, at begivenhederne er attraktive for alle kristne unge i Aarhus. Det er vi enormt glade for og vi byder alle varmt velkommen uanset kirkelig tilknytning eller ej.

En forandring siden sidste efterår er, at UpSide bliver ledt af det nyetablerede ungeteam, bestående af Josefine, Silas og Daniel - i samarbejde med HC og Benjamin Byg som har været lovsangsleder på UpSide siden starten.

Efter Corona-nedlukningen, har vores fokus i høj grad været at skabe et rum på UpSide med opløftende lovsang, lækker hangout, inspirerende tale, hyggelig brætspilsstue, café og mulighed for at møde nye og gamle venner. Særligt har vi fokuseret på god tid til hangout inden lovsangen begyndte og god tid efter lovsangsaftenen til at nyde fællesskabets varme.

Til hver begivenhed ønsker vi at skabe sammenhæng mellem æstetikken i cafe og kirkerum, forkyndelsen og lovsangen ved at have et gennemgående tema, så det ikke blot er ordene der siges, men også lovsangen og udsmykningen der bidrager i samme retning. På den måde skaber vi en rød tråd og et helhedsudtryk der appellerer bredt til mange forskellige typer mennesker.

I efteråret kører vi en temaserie om ”evangeliet” som Silas Lauridsen, frivillig stab og en del af ungeteamet har lavet rammen til. Her udforsker vi alle aspekter af evangeliet og hvad det vil sige at Guds rige er kommet nær.

image003.jpg